! Just nu upplever vår webbleverantör störningar som leder till långsammare svarstider på lira.se

Support – appen

Hej! Här finner du förhoppningsvis svar på de vanligaste frågorna kring Liras app. Hjälper det inte, kontakta oss på mejl, support@lira.se, så svarar vi så snart vi kan. Vi återkopplar oftast inom en dag men på helger och andra ledigheter kan det ta lite extra tid.

Var hittar man Liras app?
På webben: www.lira.se/digital
I AppStore: https://itunes.apple.com/se/app/id970461632?l=sv&mt=8
I Google Play: https://play.google.com/store/apps/details?id=se.aggressive.lira&hl=sv

Vad kostar det?
Gratis för alla helårsprenumeranter. 289 kr/år för övriga om du beställer en e-prenumeration via Lira.se. I nuläget dröjer det lite innan prenumeration aktiveras – det kräver manuell handläggning. Det går även att köpa en prenumeration direkt via AppStore eller Google Play för motsvarande pris. Då fungerar inloggningen enbart via appen, inte Liras egen hemsida.

Hur loggar man in?
Ange din e-postadress som användarnamn och ditt prenumerantnummer som lösenord.
Prenumerantnumret står jämte din adress på plasten som tidningen skickas i. Det står också på din faktura.
E-posten är den senaste du uppgett för oss. Har du inte det, mejla oss så registrerar vi dig! Mejla oss också om du inte hittar ditt prenumerantnummer.

Byt INTE e-post-adress via Qiozk!
På Qiozks supportsida framstår det som att du som användare på eget bevåg kan byta användarnamn dvs e-postadress – det kan du INTE, då överensstämmer uppgiften inte med vårt register. Om du vill byta användarnamn/registrerad e-post anmäler du det till support@lira.se så tar vi det den vägen.

Webb vs app: för- och nackdelar
Så här är det: läsupplevelsen av ett enskilt nummer är betydligt bättre i läsplatta. Sökfunktionen fungerar däremot mer direkt på webben: klickar du på ”läs nu”-knappen kommer du direkt till sidan för träffen. I appen får du samma sökträffar men för att läsa en artikel måste du första ladda ner hela numret.

Annonser